Tadbirkorlik subyektlarining tashqi savdo faoliyati bojxona reytingini aniqlash va baholashning iqtisodiy ahamiyati

Tadbirkorlik subyektlarining tashqi savdo faoliyati bojxona reytingini aniqlash va baholashning iqtisodiy ahamiyati

Authors

  • Sherzod Azizov
  • Abdisamad Mamarajabov

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15161614

Keywords:

tadbirkorlik subyektlari, tashqi savdo faoliyati, tashqi savdo aylanmasi, reyting, bojxona reytingi, reyting tarkibiy tuzilmasi, reyting mezonlari, qoʻshimcha qulayliklar, reyting tashkilotlari, raqobat muhiti, investitsiya.

Abstract

Mazkur maqolada tadbirkorlik subyektlarining tashqi savdo faoliyat bojxona reytingini aniqlash va baholash
masalalari yoritilgan boʻlib, uning iqtisodiy ahamiyati, iqtisodiyotning turli soha va tarmoqlarida samarali tadbiq etilgan
reyting baholari hamda uning natijalari toʻgʻrisida fikr va mulohazalar bildirilgan. Bu esa, tadbirkorlik subyektlarining
puxta tahlillar asosida aniqlangan reyting natijalari ular faoliyatiga shaffof baho berish orqali kelgusidagi faoliyatiga oid
chora-tadbirlarni belgilab olish imkoniyatini yaratadi. Shuningdek, ularning tashqi savdo faoliyatiga oid bojxona reytingini
shakllantirish, haqqoniy bahosini aniqlanishi nafaqat milliy iqtisodiyotning barcha tarmoq va sohalari uchun balki xalqaro
darajada tan olinishida ham oʻta muhim va strategik dolzarb vazifa ekanligi ilmiy jihatdan asoslab berilgan.

Author Biographies

Sherzod Azizov


Professor
Iqtisod fanlari doktori
Bojxona qoʻmitasining Bojxona instituti
Toshkent, Oʻzbekiston

Abdisamad Mamarajabov


Bojxona qoʻmitasining Bojxona instituti
Toshkent, Oʻzbekiston

Published

2025-03-11
Loading...