Oʻzbekistonda raqamli iqtisodiyotida elektron tijoratning tutgan oʻrni
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.14846272Keywords:
sunʼiy intellekt, elektron tijorat, savdo, Raqamli O‘zbekiston.Abstract
Ushbu maqolada O‘zbekistonda elektron tijoratning raqamli iqtisodiyot rivojlanishiga ta’siri ko‘rib chiqiladi.
O‘zbekistonda elektron tijorat sektori jadallik bilan kengayib, 2024-yilda 5 trillion so‘mdan oshdi va bu umumiy chakana
savdoning 4 foizdan ortig‘ini tashkil etadi. Prezident tomonidan tashabbuslar, jumladan, “Raqamli O‘zbekiston 2030”
istiqbollari va qayta ko‘rib chiqilgan qonun hujjatlari izchil taraqqiyot uchun qulay muhit yaratdi. Buning tasirida mamlakat
iqtisodiyotida elektron tijorat raqamli transformatsiya uchun muhim katalizatorga aylandi, bu texnologiya taraqqiyoti va
internetdan foydalanish imkoniyatlarini kengaytirdi. Bu bozorga kirishni kengaytirdi, innovatsiyalarni rag'batlantirdi va
moliyaviy inklyuzivlikni rag'batlantirdi. Ushbu islohotlarga qaramay, infratuzilmaviy cheklovlar va strategik rejalashtirish
zarurati kabi muammolarga duch kelmoqda. Ushbu muammolarni o‘rganish natijalarshuni ko‘rsatdiki elektron tijoratning
iqtisodiy samaradorlikni oshirish, inklyuzivlikni rag‘batlantirish va raqamli transformatsiyaga ko‘maklashishdagi muhim
rolini ta’kidlab, o‘sishni saqlab qolish va ijtimoiy hayotniyaxshilash uchun mavjud to‘siqlarni yengish zarurligini ta’kidlaydi.

Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 YASHIL IQTISODIYOT VA TARAQQIYOT

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.