Elektron tijoratning zamonaviy iqtisodiyotga ta’sirini o‘rganish va uni rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlarini aniqlash
DOI:
https://doi.org/10.55439/GED/vol1_iss11-12/a366Abstract
Elektron tijoratning O‘zbekiston iqtisodiyotiga qo‘shayotgan hissasi katta va u o‘sishda davom etmoqda.
2022-yilda O‘zbekistonda elektron tijorat bozori 311 million AQSH dollariga yetdi, bu 2018-yilga nisbatan 5
baravar1 ko‘pdir. KPMG tahliliga ko‘ra, 2023-2027 yillarda elektron tijorat bozorining o‘rtacha yillik o‘sish sur’ati
41,4% dan 47,4% gacha2 oralig‘ida bo‘ladi. 2022-yilda elektron tijoratda sotuvlar hajmi 2021-yilga nisbatan
1,8 baravarga oshib, 10,8 trillion so‘mdan ortiqni tashkil etdi, bu yalpi chakana savdoning 4 foizdan ortig‘ini
tashkil etadi3. Bu ma’lumotlardan ko‘rinib turibdiki, elektron tijoratning O‘zbekistonning iqtisodiy o‘sishida va
innovatsiyalar drayveri sifatidagi ahamiyatini ko‘rsatadi. TradeUZ kabi Milliy elektron tijorat platformalari yetkazib
berish geografiyasining kengayishiga, eksport hajmining o‘sishiga va umuman mamlakat iqtisodiyotining
rivojlanishiga katta hissa qo‘shadi. Elektron tijorat O‘zbekistonning raqamli iqtisodiyotida, jumladan, elektron
Hukumat tizimida, aqlli texnologiyalarni joriy etishda va Internet-buyumlar4 texnologiyalaridan keng foydalanishda
muhim rol o‘ynaydi.
