Uzum-vinochilik mahsulotlari bozorida eksportni diversifikatsiyalash strategiyalaridan foydalanish
Keywords:
eksport, diversifikatsiya, “YO‘L XARITASI”, import, segmentlash, pozitsiyalash, brending, raqamli marketing, vertrikal, gorizontal, konsentrik, intensive, ekstensiv.Abstract
O‘zbekiston uzumchilik-vinochilik mahsulotlari eksportni diversifikatsiya qilish uchun bitta bozor yoki mahsulotga
bog‘liqlikni kamaytirishga qaratilgan harakatlar zarurdir. Bu yangi bozorlarni kengaytirish, yangi mahsulotlarni
yoki ikkalasini ham joriy etishni o‘z ichiga oladi. Eksportni diversifikatsiya qilish strategiyasini amalga oshirish uchun esa
eksport qilish imkoniyati mavjud bo‘lgan bozorlarni tahlil qilinishi lozim. Bozor tahlili potensial eksport bozorlarini aniqlash
uchun bozorni chuqur o‘rganishni o‘z ichiga oladi. Bunda bozor hajmi, o‘sish tendensiyalari, raqobat, tartibga solish muhiti
va ijtimoiy-madaniy holatlar kabi omillarning taʼsiri ham o‘rganilishi lozim. Eksportni diversifikatsiya qilish uzoq muddatli
strategik tashabbus hisoblanadi. Bunda muayyan maqsadlar, bosqichlar va amalga oshirish muddatlari bilan aniq yo‘l
xaritasini ishlab chiqish talab etiladi.
